پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:36 - 1393/05/22

تخلف آشکار در بورسیه های دولت سابق/ پیگیری پرونده با استیضاح یا بی استیضاح قطعی است

«جواد هروی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیگیری پرونده اعطای بورسیه های غیرقانونی در دولت سابق را قطعی دانست و گفت: تخلفی آشکار و گسترده در بحث بورسیه ها صورت گرفته است.

کارگرآنلاین: نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا مشکل استیضاح کنندگان با شخص فرجی دانا است یا سیاست های دولت تدبیر و امید؟ افزود: از همان آغاز به کار دولت، حساسیت های زیادی روی وزارت علوم به وجود آمد و در مجلس نهم این وزارتخانه از حساس ترین وزارتخانه ها بود بطوری که در زمان انتخاب و رای اعتماد به وزیر، بیشترین بحث ها و حرف و حدیث ها در رسانه ها و حتی صحن علنی مجلس بوجود آمد.

وی افزود: تقاضای استیضاح رضا فرجی دانا با آنچه که در ماموریت ها و اهداف وزارت علوم قید شده است، همسو نیست.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هم دغدغه های آن روز فروکش نکرده است، گفت: متاسفانه بحث وزارت علوم و آقای وزیر، در مجلس به ابعاد جانبی و حاشیه ای پیش رفته است و یک نفر نیست که سوال کند آیا کیفیت فناوری و تحقیقاتی کشور هم در این مدت به چالش کشیده شده است. وی افزود: در واقع منتقدان سوالی ندارند که ایا ما در زمینه های فناوری و تحقیقاتی دچار افت شده ایم یا نه و آماری در این زمینه از وزیر درخواست کنند و در واقع تقاضای استیضاح کنندگان و موارد مدنظر آنان با آنچه که در ماموریت ها و اهداف وزارتخانه قید شده، دیده نمی شود. هروی تصریح کرد: به نظر می رسد که این رویه منتقدان وزیر علوم کماکان ادامه خواهد داشت. *** تخلف آشکار و گسترده در بورسیه ها عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بورسیه های غیرقانونی نیز گفت: بحث بورسیه های غیرقانونی چه با استیضاح و چه بدون آن روال، ادامه خواهد داشت و اگر هم قرار باشد استیضاح رای بیاورد و وزیر دیگری در این وزارتخانه حضور یابد، باید آن را پیگیری کند. وی خاطرنشان کرد: آنچه محرز است این است که تخلفی آشکار و گسترده در بحث بورسیه ها خصوصا بورسیه های تبدیل به داخل صورت گرفته و دستگاه های ذیربط و کمیته مربوطه در کمیسیون آموزش هم در جریان آن هستند. هروی افزود: منتظر اعلام نظر کمیته ای هستیم که به منظور بررسی وضعیت بورسیه های غیرقانونی در مجلس شکل گرفته است و باید ببینیم آیا همانطور که بعضی از اعضای کمیته می گویند این کمیته می تواند نظر عادلانه ای درباره این بورسیه ها داشته باشد یا خیر؟ منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین